شــارونــا / شاه‌بیت‌های شعر فارسی (از گذشته تا امروز)


1,300,000 تومان

“شارونا” شاه‌بیت‌های شعر فارسی (از گذشته تا امروز) می باشد که توسط زهره هوشیار محمدی جمع آوری شده و توسط انتشارات آثاربرتر و در ۶۳۰ به چاپ رسیده است.

این کتاب شامل ابیات درخشان شاعران دورتر و هم عصر ما می باشد.

این کتاب شامل ۵۰ نقاشی/نوشته می باشد که هنر خانم شقایق بنی اسدی می باشد.

رسالت این مجموعه چینش تک بیت‌های ناب از شاعران بود لیکن برای انتقال حس شاعر به خواننده گاهی بیت‌های موقوف‌المعانی نیز در این گزبنش دیده می‌شوند.
در روزگار شعر بسیار دیده شده که نام شاعر هر بیتی پیدا نشد !! آن بیت به گردن صائب یا بیدل افتاد. این مجموعه هر شعری را به نام شاعر خودش معرفی کرد تا بار آن را از روی دوش صائب و بیدل بردارد.
به منظور ایجاد بستری برای حظ بصری خوانندگان محترم برخی از ابیات به صورت اختصاصی برای شارونا ، شعر-گرافی شده‌اند که جا دارد خانم شقایق بنی‌اسدی برای تمام زحماتی که از تدوین، تایپ و طراحی کشیدند مراتب قدردانی بنده را پذیرا باشند. چونانکه طرح روی جلد نیز زحمت ایشان است. و نیز تشکر میکنم از خانم نازی مرادوند که در تمام مراحل تدوین کنار من بودند.

توضیحات

مجموعه‌ای که منتظر تورق انگشتان شماست حاصل سالها زیست شاعرانه زنی‌ست که شعر را شولایی شکوهمند برای شِکوه‌های آدمی می‌داند.
در این مسیر صعب، سنگلاخهای بزرگی بر سر راه بود. دسترسی اندک به کتب مرجع از سویی و مواجهه با سردمهری سران روزگار سنگ از سوی دیگر این مجموعه را از سایر مجموعه‌های مشابه عقب انداخت اما نقطه اوجش اینجاست که تمام توان تیم تدوین را با خود داشت به قول ابوالفضل بیهقی: “کتابی نیست که به یکبار خواندن نیرزد” تلاش همه جانبه تیم تدوین نگذاشت که این مجموعه از این قاعده مستثنی باشد.
گستردگی چشم‌انداز دنیای انسان امروزی و سرعت پیشرفتهای ماشینی‌اش هر چه بیشتر شود زمان و توان آدمی برای مطالعه و حتا زندگی به معنای اخص کلمه کمتر می‌شود.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “شــارونــا / شاه‌بیت‌های شعر فارسی (از گذشته تا امروز)”